Blog o Kompetencji.

Jak (nie)zarządzać zespołem handlowców.

Niespodziewajka

9 komentarzy

Dostałem maila. Kilkukrotnie przecierałem oczy ze zdumienia, wpatrując się w nazwisko nadawcy. Oczywiście, słyszałem o Nim, ktośtam gdzieśtam go widział, ktoś inny nawet z Nim rozmawiał, ale nigdy nie sądziłem, że dane będzie mi otrzymać od Niego maila…

Napisał do mnie Prezes Wielkiej Zagranicznej Korporacji we własnej osobie. Poprosił o krótkie spotkanie. Zaproszenie oczywiście przyjąłem i stawiłem się w Jego biurze punktualnie w umówionym czasie.

– Szczepan, doszły mnie wieści, że rezygnujesz z pracy w naszej Firmie. Zauważyłem także, że w ostatnim czasie z Waszego działu odeszło więcej osób. W związku z tym postanowiłem porozmawiać z Tobą i zapytać o prawdziwe powody Twojego odejścia. Zapewniam Cię, że wszystko, co powiesz, pozostanie w tym pokoju.

Się obudził… No cóż, mnie to już lotto, więc…
Oczywiście. Bardzo chętnie podzielę się moimi motywami. A właściwie motywem. Jednym, ale bardzo konkretnym. – wziąłem głęboki oddech… – Chodzi o moją szefową – Kompetencję.
– Taaak? –
Prezes zachęcił mnie skinieniem do kontynuowania…
No więc moim zdaniem jej zachowanie i sposób traktowania podwładnych są niedopuszczalne i prawdopodobnie obroniłbym tezę, iż stosuje ona praktyki mobbingu.
– Ccccco masz na myśli? –
włos zjeżył się na Prezesowej głowie. Wyraźnie się wystraszył, gdy padło słowo na „m”.
Wiele rzeczy: prześladowanie podwładnych, podpisywanie się pod ich pracą, publiczne upokarzanie, notoryczne skłócanie zespołu, nakazywanie pracy po godzinach, wyznaczanie nierealnych celów i wiele, wiele innych temu podobnych praktyk.
– To dlaczego nikt nigdy nie zgłosił tego Doktorowi Zło – przełożonemu Kompetencji? –
zdziwił się Prezes.
Jakie nie zgłosił? Doktor Zło doskonale zna sprawę! – odparłem, nieco już oburzony.
Zna sprawę… – zasępił się Prezes. Po chwili jednak otrząsnął się: – Dobrze. Szczepan, bardzo Ci dziękuję za szczerość i jeszcze raz zapewniam Cię, że nasza rozmowa pozostanie poufna. Zajmę się tą sprawą. Nie mogę sobie pozwolić, aby w Wielkiej Zagranicznej Korporacji stosowano mobbing. To jest nie do przyjęcia! A Tobie życzę powodzenia w dalszej karierze. Trzymam za Ciebie kciuki.

Od początku następnego miesiąca zaczynam nową pracę, więc prawdopodobnie nie będę już świadkiem ewentualnych konsekwencji ponoszonych przez Kompetencję. O ile takie zostaną wyciągnięte. Bo coś czuję, że rozejdzie się po kościach. Jak to zwykle bywa w korporacjach: tylko najsilniejsze szczury przetrwają.

wykop.pl
Wykop Kompetencję!

Written by kompetencja

Maj 13, 2008 @ 21:09

Napisane w RKS, Wydarzenia

komentarzy 9

Subscribe to comments with RSS.

  1. pierwszy ;] no to się Prezes z deczka w@#$@#$ ;] pewnie będzie rotacja pracowników ;]

    Tommy The Thunderer

    Maj 13, 2008 at 21:50

  2. Taa, albo przeprowadzi rozmowę umoralniającą, ona się spłacze i zapewni o swoim oddaniu i rozejdzie się po kościach…

    aes_sedai

    Maj 13, 2008 at 23:01

  3. „Od początku następnego miesiąca zaczynam nową pracę”. I Kompetencja tez:) „zawsze tam gdzie Tyyyy yeaaahhh”
    Ponioslo mnie, przepraszam:)

    mizzar

    Maj 14, 2008 at 2:48

  4. mizzar nie strasz ;] podejrzewam, że jakby tak było to ten akapit z poprzedniego posta o telefonie i krześle byłby urzeczywistniony ;]

    Tommy The Thunderer

    Maj 14, 2008 at 15:45

  5. bardziej mnie martwi: co z blogiem??? znajdziemy nową(nowego) Kompetencję?

    skem

    Maj 15, 2008 at 14:19

  6. hej! dobre opisy, dobra decyzja ! moja dziewczyna w robo miala identyczna glupiomadra menedzer z madrosciami z poradnika menedzerka strona 8, PWN 1989. Juz tam nie pracuje, jej kolezanki tez nie…po prostu rece opadaja z takimi.

    TD

    Maj 20, 2008 at 23:57

  7. Bardzo dobrze czujesz. A zanim odejdziesz to jeszcze odczujesz (niestety) efekty tej rozmowy od Kompetencji oraz Doktora :-/

    BTW: Jeśli nie będziesz pracował z Kompetencją, to o czym będziesz pisał? ;-)

    can_do

    Marzec 28, 2009 at 14:33

  8. No i jak sie historia skonczyla? Nawet jesli nie znasz szczegolow, to chyba mozesz jakos sprawdzic przynajmniej to, czy Kompetencja nadal jest RKS?

    tgn

    Październik 25, 2009 at 11:44

  9. dzięki stary naprawdę fajnie się czytało masz talent…może warto odejść z handlu i zająć się pisaniem…dla wielkiej korporacji zagranicznej :)

    Rafal

    Kwiecień 20, 2010 at 14:09


Skomentuj

